CAMPERen 2020 september en een weekje Les Trôis Forets

25 september 2020 - Keulen, Duitsland

Vrijdag 11 september ☀️
Vanmorgen vertrokken richting Hattigny. In het noorden van Frankrijk tussen Straatsburg en Metz. We hebben vanaf morgen een weekje een huisje bij CenterParcs Les Trois Fôrets geboekt samen met onze kinderen. Daarna gaan wij op de terugweg nog een weekje “camperen” langs de Moezel.
Vanmorgen met Herman en Ellen gebeld, en zij zijn afvarig op de Moezel. Ze verwachten vanavond in Enkirch te komen. Wij besluiten een klein stukje om te gaan rijden, zodat we vanavond bij ze op de koffie kunnen.

11 sept 2010

We kunnen geen camperplek vinden in de buurt van de ligplaats, dus besluiten we “wild” te gaan staan. Herman en Ellen zijn met hun m/s Kantara wat later als gepland omdat de sluis storing had. Maar we hebben toch een gezellige avond gehad.

11 sept 2020

Zaterdag 12 september☀️
Vanmorgen toen we wakker werden was de Kantara allang vertrokken, wel kwamen er andere schepen langs gevaren.Na het ontbijt verder gereden richting Hattingy.

12 sept 2020
In Saarbrucken hield de snelweg op en kwamen we door de stad. En daarna een stuk langs de Saar.Toen we de grens over waren in Frankrijk zijn we gestopt bij een bakker voor een lekker stokbroodje als lunch.

12 sept 2020

Het laatste stuk over de tolweg, waar we ons automatisch  betaalsysteem (betaalbadge) konden gebruiken voor de eerste keer. Rene tipte ons dat we het gestreepte bord achterop niet moesten vergeten. Dus die snel nog maar bevestigd. Om 3 uur waren we bij CenterParcs in Hattigny. Een kwartiertje later kwamen Rene en Floor met Karlijn aan.

12 sept 2020

We hebben de camper op de parkeerplaats geparkeerd, en op de fiets naar ons huisje gereden Les Trois Fôrets is een ontzettend groot park.

Tegen 5 uur kwamen Linda en Wesley ook aan. ‘’s Avonds lekker bij de pizzeria gegeten.

12 sept 2020

Weekje Centerparcs Les Trois Fôrets met Renè, Floor, Karlijn, Wesley en Linda.☀️☀️☀️

Ik liep even achter met de reisblog, maar ga het even weer inhalen😉

We hebben een gezellige week gehad met onze kinderen. En hadden bovendien heerlijk warm zonnig weer☀️. Van alles gedaan zoals een middagje dierentuin, waterfietsen, een ritje met de stoomtrein, zwemmen, ijsjes eten, veel spelen met Karlijn, Linda en Wes hiken en een dagje Europark, Rene fietsen, uit eten, bbqen, Janny’s verjaardag vieren, de herten van dichtbij bekijken, speeltuinen binnen en buiten, lekker bij het vakantiehuisje chillen, gezellig een wijntje en biertje drinken, spelletjes doen, kortom we hebben ons goed vermaakt en samen veel herinneringen gemaakt.❤️

Centerparcs 2Centerparcs 8Centerparcs 7Centerparcs 6Centerparcs 5Centerparcs 4Centerparcs 3Centerparcs 10Centerparcs1

Zaterdag 19 september☀️
En toen was het al weer zaterdag en gingen de kinderen weer terugrijden naar huis en wij nog een paar daagjes met de camper op stap.

Centerparcs 11
We hadden een leuke kleine camping aan een meertje gezien, een half uurtje rijden vanaf Hattigny. Camping Rhodes in Rhodes. Ik kon daar mooi suppen dus bij aankomst voor 2 nachten gereserveerd. Een kleine camping in de achtertuin van de kerk (met klein kerkhof, wat ik iets minder vond😉) maar wij kregen een prachtig mooi plekje direct aan het meer. Dus supplank (mijn verjaardagskado) opgepompt en het water in, maar...... het Meer was heel ondiep en ik stond tot boven m’n knieën in de blubber. Ik hoopte dat het wat verderop dieper zou worden, maar mn peddel ging niet verder dan 30 cm het water in. Uit veiligheidsoverwegingen besloot ik maar niet te gaan staan, want stel dat ik zou vallen en in de blubber belande wie kwam mij dan redden.😇 Beetje teleurstellend deze eerste suppoging😌

Rhodes 2Rhodes

Zondag 20 september☀️

Vanmiddag een leuke fietstocht gedaan. Langs (spitsen) kanaaltjes en meren. De omgeving is hier erg mooi. Noord Frankrijk is best de moeite om nog weer eens te bezoeken. We zetten het op onze camper-ooit-to-do-lijst.

Rhodes 1Rhodes 3

Maandag 21 september ☀️

Vanmorgen de boel weer ingepakt. We hadden het plan om naar de Saarschleife te gaan, want hadden gehoord dat daar een “baumwipfelpfad” was.
Nog even gevraagd aan de campingbaas waarom het water in het meer zo laag stond, maar dit was omdat ze het water uit het meer in de kanalen pompten zodat die bevaarbaar bleven. Dit was nog nooit eerder gebeurt tot deze zomer.
Rond het middaguur waren we bij de Saarschleife bij Metlach. Weer terug in Duitsland. We hebben het “baumwipfelpfad” gelopen. Erg mooi, en zelfs met Jan zijn hoogtevrees😱 ook goed te doen.

Saarschleiffe
Daar vandaan naar Saarburg gereden en een CP opgezocht. ‘s Avonds in Saarburg lekker uit eten geweest. Een leuke Altstad heeft Saarburg. Klein maar sfeervol.

Saarburg2Saarburg

Dinsdag 22 september☀️
We hadden de weerapp bekeken en deze gaf aan dat het tot donderdag mooi weer zou blijven. En wij zijn “mooiweercamperaars” dus hadden ons plan gemaakt. We wilden nog graag Bernkastel en Cochem bekijken en dan donderdag langs Jan z’n broer die dan in Keulen zou liggen met schip en vrijdag naar huis.

Dus een CP in de buurt van Bernkastel gezocht op de app. Alles ingepakt en koers gezet naar Zeltingen.
We hadden geluk, daar was nog net een plekje vrij voor ons. ‘ s Middags op de fiets naar Bernkastel-Kues, een bijzonder leuk, sfeervol, gezellig plaatsje waar we onszelf weer eens op een heerlijk ijsje getrakteerd hebben bij een ijssalon naast de Berenfontein. Het verhaal van de berenfontein is: Het was in de middeleeuw toen de koervorst en aartsbisschop van Trier uitgenodigd was door de paus. Hij ging lopen richting Rome, maar was moe en viel hier in de buurt in slaap. Toen kwam een beer uit het woud en vrat de ezel van de aartsbisschop op. Maar wie moest dan nu de bagage dan? De aartsbisschop beval de beer nu de bagage tot naar Rome en weer terug te dragen. Hier heeft de aatsbisschop de beer weer vrij gelaten en de plaats kreeg de naam "Bärenkessel". Dus als herinnering hieraan de Berenfontein.

ZeltingenBernkastel

De CP in Zeltingen was niet zo rustig als we gehoopt hadden, veel lawaai van het verkeer dat over de brug en de weg achter ons ging. Maar met oordopjes in (Jan) ‘ s nachts prima te doen.
‘s Nachts werden we gebeld dat mijn vader met de ambulance met hartklachten naar het ziekenhuis was gebracht. Gelukkig had ik dus geen oordopjes in zodat ik de telefoon wel hoorde.

Woensdag 23 september☀️
Vanmorgen contact met het ziekenhuis gehad, en mijn vader is stabiel. We besluiten om toch bij ons plan te blijven, mocht het niet goed gaan, kunnen we zo gaan rijden. We pakken onze spullen weer op we gaan rijden richting Cochem. We komen een stuk hoog door de bergen met veel haarspeldbochten, erg mooi, maar dan is de camper best groot vond ik😅

Onderweg even gestopt om van het uitzicht te genieten. Als we weer aan de Moezel beneden komen zien we bij Senheim een leuke kleine (en vooral rustige😇) CP. Hier gaan we staan. Een mooi plekje direct aan de Moezel. Om te suppen is het een beetje lastig om de hoge wal naar beneden te gaan, Dus het suppen parkeren we even tot de Kotermeerstal in Dedemsvaart😂

’s Middags op de fiets naar Cochem. Een mooie tocht van 16 km op een fietspad direct langs de Moezel. Cochem vonden we niet zo gezellig, te toeristisch en rommelig waardoor de sfeer niet heel geweldig was, maar leuk om weer eens gezien te hebben. Na een heerlijke Latte met apfelstrudel en ijscoupe voor Jan zijn we weer terug gaan fietsen. Onderweg zagen we het dorpje Beilstein aan de andere kant van de rivier liggen. We besluiten dat we daar morgen nog een kijkje willen nemen.
‘s Avonds in Senheim bij een “Weingut” wijn wezen proeven en flammkuchen gegeten. De wijn was lekker, dus een paar flessen mee genomen.

Onderweg richting cochemCp senheimCochemBeilstein vanaf cochem

Donderdag 24 september🌤

Vannacht heeft het geregend, maar vanmorgen was het weer droog en scheen de zon. Wel zakt de temperatuur wat.

Mijn vader is gisteren gedotterd en mag vandaag weer naar huis gelukkig.
We realiseren ons dat dit de laatste keer is dat we met deze camper op een CP staan. Want na deze reis gaat hij terug naar de dealer. Volgend jaar beginnen we ons camperseizoen met een andere camper. Dus nog even een foto gemaakt voor we vertrekken.
Rien en Wil zijn pas ergens in de middag in Keulen, dus gaan wij eerst Beilstein nog even bekijken.
We parkeren de auto net buiten het dorp. Beilstein is ook een leuk, heel klein, maar sfeervol dorpje tegen de berg met een burcht er boven.
In het dorp drinken we koffie net apfelstrudel ( onze vroege lunch)😉

Daarna rijden we naar Keulen, Ik heb daar mijn vuurdoop met in de stad rijden met de camper😅 maar heb het overleefd.

Rien en Willeke liggen met hun m/s Armira in de haven van Keulen Niehl. Vanmiddag en vanavond bij hun aan boord geweest.
Gezellig samen, wat bijgepraat en heerlijk gegeten. Deze nacht blijven we hier staan naast het schip. Een bijzonder camperplek dus.

SenheimBeilsteinBeilstein 2Rijden in keulen

Vrijdag 25 september 🌤

Vannacht regende het af en toe. We stonden half onder een afdakje, dus hoorden de hele tijd harde druppels op de camper vallen. Ook werden de treinen gewisseld. Dus niet echt een een super CP😉 Vanmorgen na een yoghurtontbijtje op weg naar huis gegaan.

Keulen niehlArmira