CAMPERen 2020 Augustus 😀 maar nu naar de Ostseekust

27 augustus 2020 - Dedemsvaart, Nederland

Woensdag 12 augustus ☀️☀️🥵☀️☀️
Eind  van de morgen de laatste dingen in de camper gepakt, en we zijn weer klaar voor vertrek. Hier in Nederland is er een hittegolf, het is ver boven de 30 graden. We willen naar de Ostseekust in Duitsland, daar zijn de temperaturen iets aangenamer maar wel lekker warm. We beginnen bij het eiland Usedom, dat grenst aan Polen. Het is ongeveer 7,5 uur rijden.

We zijn via Coevorden, voor Emmen de grens over, dan via Leer, Hamburg gereden en natuurlijk een paar keer gestopt. Charlie heeft er zin in vandaag, hij gedraagd zich voorbeeldig😀(lees: hij zeurt en piept niet😂) Voorbij Hamburg op een parking/wegrestaurant een bradwurst met pommes gegeten. Dit om het Duitse vakantiegevoel te krijgen.😉

12 aug 2020 1

Na nog een uurtje rijden zijn we van de snelweg af gegaan tussen Lubeck en Rostock. Net voorbij Wismar. We hadden hier een Cp gezien op de app. Na ongeveer 10 km komen we bij een  mooie grote Cp aan een meer. We hebben een mooi plekje en hebben lekker buiten gezeten met een kop koffie ☕️ Ik ben daarna nog een eind met Charlie langs het meer gewandeld, 🐾🐾🐾 waar hij natuurlijk regelmatig even ging pootjebaden. ‘s Avonds koelt het hier al weer aardig af, even wat anders dan de hitte in Nederland op dit moment. Vannacht kunnen we lekker onder het dekbed liggen, dat is echt niet te warm.

12-8-2020 212 aug 202012-8-2020 3

Donderdag 13 augustus ☀️☀️☀️

Vanmorgen na een lekker yoghurt/fruit ontbijt de boel weer bij elkaar gepakt en het laatste stukje gereden. We wilden graag aan de kust dus hadden Naturcampingplatz “Am Strand” uitgekozen. Daar aangekomen was er nog net een plekje vrij, maar voor maar 1 nacht. Het was een lange smalle camping achter de duinen van 4,5 km lang. Hoe de plattegrond werkte hadden we niet gelijk door, elk veld een aparte plattegrond bleek later, dus hebben we de hele camping gezien en bleken we uiteindelijk bij het eerste “veldje” te moeten zijn. Dus daar hebben we hem ingeparkeerd.

13 aug 2020 4

Na ons geïnstalleerd te hebben en een kop koffie zijn we het “Hondenstrand” op gaan zoeken. Dit was niet ver wandelen. Daar hebben we de rest van de middag heerlijk gezeten. Een prachtig strand hier met veel “strandkorben” en mooi fijn wit zand. De zee is lekker van temperatuur. Charlie moet even wennen, maar graaft dan een groot gat en installeert zich hierin.
Er zijn ook wel aardig wat winkeltjes en restaurantjes op dit park, toen we terugkwamen ‘s avonds even gekeken en een ijsje gegeten. ‘s Avonds een lekkere salade gemaakt en daarna ben ik met Charlie een heel eind gaan wandelen🐾🐾🐾

13 aug 2020 113 augustus 202013 aug 2020 3

Vrijdag 14 augustus☀️🌤☀️☀️

Jan is vanmorgen een bakkerskar tegen gekomen toen hij Charlie uit ging laten, dus een lekker vers broodje als ontbijt. Daarna pakken we alles weer in en manoeuvreren we ons weer tussen alle caravans door naar de uitgang. Zo’n camping in het hoogseizoen is niet echt ons dingetje. En hier is het echt proppen, zoveel caravans en campers op zo min mogelijk vierkante meters kunnen zetten. 🤪😩 En voor zo weinig ruimte een leuk tarief.

We gaan op zoek naar een Cp, richting Ahlbeck. De eerste is vol, en we proberen de een na laatste voor de Poolse grens die in onze app staat. Deze aardige oudere meneer heeft nog aardig wat ruimte. Het is niet een “supergeweldigprachtig-camperplekje-met uitzicht“ maar prima voor een paar nachtjes. 😎 Wel staan we naast het station, dus de trein rijd direct achter ons langs. Maar ook dit valt reuze mee als we naast de camper zitten merken we het niet echt.

14 aug 2020
Na een broodje te hebben gezeten, en ik een wandelingetje met Charlie heb gedaan, gaan we met de fiets op pad. Inclusief hondenkar en een piepende Charlie daarin. Hij vind het duidelijk nog steeds niet erg aangenaam.☹️😩😫😖😭
We gaan richting de kust van Ahlbeck. waar we de Seebrucke bewonderen. Er is een mooi fietspad langs de kust hier, aan de ene kant de duinen en aan de andere kant allemaal prachtige villa’s. Er word hier veel aan onderhoud gedaan. We hadden niet verwacht dat het er allemaal zo mooi uit zou zien.

14 augustus 202014 aug2020
Dan verder naar Heringdorf, waar ook een lange pier in de zee ligt. Hier wandelen we op, aan het eind eten we een heerlijk ijsje.

14 aug 2020
En dan nog een klein stukje naar het hondenstrand ( bij de ingang een leuk stradkorfstoeltje met hondjes, van de strand kiosk) waar we ons weer installeren. Ook hier is het weer een prachtig strand met mooi fijn wit zand.
Charlie vind het allemaal maar spannend, die zee die naar je toekomt (de golfen) en dan al die honden overal.

14 aug 202014 aug 2020

Rond 18 uur besluiten we om niet onze fietstocht af te maken (vanwege een piepende hond) maar terug te fietsen en Charlie in de camper te laten en dan een hapje te gaan eten in Ahlbeck.

14 aug 2020
Na het eten (wat erg lekker was) gaan we nog even een rondje met het reuzenrad, om te genieten van het mooie uitzicht.

14 aug 202014 aug 202014 aug 2020
Onderweg naar de camper komen we weer mooie muurschilderingen tegen. Gister zag ik dit ook, elk stroomhuisje muurtje etc is omgetoverd tot een waar kunstwerk. Erg mooi🤩 op de foto hieronder is de bovenste een muurtje en de onderste een stroomhuisje waar de Seebrucke op is geschildert.

Zaterdag 15 augustus☀️☀️☀️
Vannacht goed geslapen, geen last van treinen die achter ons bed langs rijden😉 Vanmorgen wat rustig aan gedaan. Ik ben nog even Ahlbeck in geweest om wat te winkelen. Na de lunch zijn we naar het strand gefietst. Ook dit was weer een mooi strand en zelfs Charlie begint er al wat aan te wennen.

15 aug 2020 1
Aan het eind van de middag zijn we weer naar de camper gefietst en hebben daar wat eten gemaakt. Na het eten zijn we de fietsroute 🚲 die we gister zouden doen gaan fietsen. Het was minder mooi als we verwacht hadden, maar wel een mooie zonsondergang. 🌄 Alleen aan de kust is het prachtig. Leuke plaatsjes, mooi fietspad, prachtige villa’s, veel gezelligheid. Het valt me trouwens wel op dat op dit eiland veel te doen is aan evenementen, circussen, tentoonstellingen, etc. Onderweg zie je veel aanplakbiljetten voor dit alles.

In Bansin, aan de kust  weer aangekomen hebben we een ijsje🍦gegeten en geluisterd naar een bandje wat daar op de boulevard speelde. Daarna doorgefietst naar Ahlbeck langs de prachtigste villa’s waar nu veelal pensions, appartementen en hotels in zitten. In Ahlbeck een drankje 🍹🍺 genomen en daarna terug naar de camper.

15 aug 2020 215 aug 2020 415 aug 2020 3

Zondag 16 augustus☀️☀️☀️
Vanmorgen tijdens het ontbijt besloten om naar de andere kant van het eiland te gaan. Dus de boel weer ingepakt, fietsen erop en water gaan laden en vuilwater gaan lossen. Dat was ff een dingetje, er zat een KLEIN putje in het pad en daar moest de afvoervan de camper precies boven. Maar er mocht geen water buiten het putje komen dus moest er een pion op de kop als trechter dienen. De oudere, wel heel vriendelijke, baas van de camping was druk met aanwijzingen geven hoe het moest. Ook diende het putje om de toiletcassette in te legen. Het werkte maar of het nu allemaal zo praktisch was?🤔

We hadden gezien dat er “een huis op de kop” was als attractie in Trassenheide, dus daar hebben we een tussenstop gemaakt.

16 aug 2020 116 aug 2020 216 aug 2010 316 aug 2020 416 aug 2020 5
Het was grappig om gezien te hebben.

Daarna door naar Peenemünde. Hier hebben we een Cp opgezocht. Een groot veld waar ook wat boten lagen. We vonden een mooi plekje onder een boom met wat schaduw en gras. Helemaal prima. Het doet wat hippieachtig hier aan. Het heeft wel wat vind ik.
De rest van de middag heerlijk van de zon, de schaduw en het briesje genoten. 😎Nog even wat rondgewandeld en rondgekeken. Gewoon lekker relaxed. Morgen gaan we kijken wat Peenemünde te bieden heeft.

16 aug 2020 6

Maandag 17 augustus☀️☀️☀️

Ook vanmorgen scheen de zon weer heerlijk, het begin van een mooie dag.😀

We zijn vanmorgen naar het Museum in de kolencentrale hier aan de andere kant van de haven geweest. Het was een museum wat over raketbouw in de oorlog ging. Het was leuk om in de centrale te kijken en nog leuker om er boven op te staan. Van daaruit konden we onze camper zien staan. (Bij de blauwe pijl op de foto) In de tweede wereldoorlog zijn hier veel raketten gemaakt die op Engeland zijn afgeschoten. Ik vond het niet bijster interessant en het viel Jan ook wat tegen.

17 aug 2020 117 aug 2020 3
Vanmiddag na de lunch zijn we met de fiets en Charlie op pad gegaan naar het hondenstrand van Peenemünde. Dit was een km of 8 hier vandaan. Het was heerlijk op het strand, zelfs Charlie is lekker rustig gaan liggen in zijn zelf gegraven kuil.

17 aug 2020 2
Tegen 18 uur weer terug gegaan. Op de terugweg viel het dwarsstangetje van de canper naar beneden, waardoor 1 kant van het tentdoek van de hondenkar naar beneden zakte. En wonderlijk genoeg stopte Charlie met piepen en janken en bleef rustig liggen de rest van de rit. Wat een verademing👍😊 als dit de oplossing is maken we er gewoon een klein punttentje van😉.

Bij de camper aangekomen hebben we Charlie daar achtergelaten en zijn wij naar de andere kant van de haven gefietst om lekker te gaan eten.
Het smaakte heerlijk, maar het dessert zat er niet meer in....de restaurants gaan hier allemaal om half 8 dicht dus het ijs was al opgeruimd. Een cappuccino lukte nog net wel. De volgende keer dus ietsje eerder gaan eten blijkbaar🤔

17 aug 2020 417 aug 20205
Morgen vertrekken we van Usedom richting Rugen.

Dinsdag 18 augustus ☀️🌤🌤🌦⛅️⛅️

Vanmorgen vertrokken uit Peenemünde, nadat we even in de rij hadden gestaan voor de “Entsorgung”. Maar we hebben weer water geladen en vuilwater gelost. Ik heb ondertussen ff met Charlie gewandeld en nog wat foto’s gemaakt. Best wel indrukwekkend dat wij bij die pijpen boven op die centrale hebben gestaan. Dus ook nog even een fotootje van deze kant.

18 aug 2020 1
We willen in Wolgast, de plaats waar je het eiland Usedom op en af rijd, nog even het stadje bekijken. Op de heenweg konden we geen parkeerplaats vinden dus we doen nu weer een poging.

Wolgast viel ons erg tegen🙁in de “Altstad” was erg veel leegstand, dus niet heel sfeervol. We zijn naar het haventje gewandeld om een ijsje te gaan eten. Maar..... het Eiscafe ging pas om 13.00 uur open. 😇 We besloten om op een bankje het half uurtje te wachten. Om kwart voor 1 zagen we beweging bij de zaak en zijn op het terras gaan zitten. Om 7 over 1 werd onze bestelling op genomen. 😅 Ik bestelde een cappuccino met een “Frische Waffel mit Kirschen, Eis und Sahne. Jan een Yoghurtbecher. Vol verwachting en met veel zin (ik had al een poosje zitten wachten voor de tent open ging) verheugde ik me op de versgebakken wafel met warme kersen en ijs. 😋 Ik dacht “frisch” da’s vers, nou hij was ook fris, maar dan van de koelkast 😂 en de kersen waren helaas ook fris (koud). Maar de cappuccino was heerlijk, en Jan zijn ijsje ook zei hij.

18 aug 2020 218 aug 2020 3
Weer terug bij de camper hebben we een cp op Rugen uitgezocht en zijn gaan rijden, onderweg kregen we zowaar nog een regenbuitje.🌦 Bij Stralsund via een indrukwekkende brug het eiland Rugen op gereden.

18 aug 2020 418 aug 2020
We hadden in Lauterbach een Cp bij de jachthaven uitgezocht, maar daar aangekomen vonden we de plekjes niet erg mooi. Er was geen grasje (dit is toch wel fijn voor Charlie) maar beton en steentjes. Dus weer een paar honderd meter terug gereden waar nog een andere Cp was. Hier was een mooi plekje nog vrij op het gras voor 2 nachten, precies goed voor ons. Vanavond lekker de bbq aangezet, en heerlijk  buiten gezeten. Ik heb nog een wandeling met Charlie naar de haven gemaakt, Hier was weinig te beleven, maar alles sluit hier vroeg.

18 aug 202018 aug 2020 5

Woensdag 19 augustus🌧☁️🌥🌧🌥⛅️

Het regende vannacht, maar vanmorgen toen we wakker werden was het droog. We konden buiten ontbijten, maar na het ontbijt begon het weer te regenen🌧😐 Dus dat werd een boekje lezen, en ff facebooken en weer een boekje lezen...... echt een uitrustdagje want dit buitje duurde tot 3 uur.

Daarna ben ik eerst met Charlie gaan wandelen, en daarna zijn we gaan fietsen (zonder Charlie) Het was een hele leuke fietsroute.

19 aug 2020 119 aug 2020 219 aug 2020 419 aug 2010 3
Wel hadden we kilometers over een wegdek wat niet erg prettig was.

19 aug 2020 6
Dit hobbelde behoorlijk, en ik was blij dat we de hondenfietskar er niet achter hadden gedaan.🤪 ik denk dat Charlie dit niet erg fijn had gevonden dit gehossel en gestoot. Bovendien was het denk ik einde fietskar geworden🤔 We hebben ons afgevraagd wat dit voor blokken waren met die rare vorm.

19 aug 2020 5

In Putbus aangekomen ook even door het park gefietst waar vroeger een kasteel heeft gestaan. Zie hier voor meer info In 1964 is dit kasteel gesloopt en  zijn alleen nog het terras aan het meer gebleven en de stallen de orangerie  en een kerk. De herten met de kerk op de achtergrond maakten het plaatje compleet.

19 aug 2020 719 aug 2020 8
Weer terug in Lauterbach toch nog maar ff bij de haven een ijsje gehaald.

Vanavond werd het al vroeg (rond 8 uur) wat frisser, dus lekker binnen nasi gegeten.  Morgen gaan we weer verder kijken wat Rügen te bieden heeft. We hopen dat we morgen geen regen hebben maar wat meer zon want we willen naar de badplaats Sellin.

19?aug 2020 9

Donderdag 20 augustus 🌤🌤

Vanmorgen was de regen weer voorbij getrokken, de zon scheen maar er waren ook wat wolkjes. Jan heeft het prachtig mooi beschilderde stroomhuisje bij het stationnetje die we gister zagen nog even op de foto gezet tijdens het uitlaatrondje met Charlie. Vanmorgen vertrekken we naar Sellin, Een klein stukje rijden want het is maar 15 km. Eerst weer de watertank gevuld en de andere weer geleegd. Onderweg een mooi wisselend landschap.

20 aug 2020 120 aug 2020 2
In Sellin een Cp opgezocht. Er was nog een plekje. 😄 Het is druk op alle camperplaatsen, er zijn hier eigenlijk alleen maar Duitse toeristen en heel af en toe een Nederlander. Ook nu is er nog 1 Nederlander en de andere 48 campers zijn Duitsers. We zijn vroeg hier, rond de middag, vlak na ons komen er nog een paar binnen en dan is het weer helemaal vol.

20 aug 2020
‘s Middags met de fiets Sellin in, en natuurlijk naar de Seebrucke. Deze op gewandeld tot het einde. Het ziet er mooi uit, ook leuk die oude foto’s van vroeger die er her en der staan. De seebrucke heeft al het een en ander meegemaakt. Zie hier voor meer info🤓

20 aug 2020 320 aug 2020 420 aug 2020 520 aug 2020 6

Na het bekijken van de seebrucke zijn we heerlijk op het strand gaan liggen. 🏖Daarna nog even de Wilhelmstrasse doorgewandeld en wat winkeltjes bekeken en bij Janny’s Eis Cafe 😉 een ijsje gehaald. 🍨

20 aug 2020 7
‘s Avonds bij de camper de bbq aangestoken, en zo was er weer een dag voorbij.

Vrijdag 21 aug 🌤🌤

Vanmorgen ben ik voor de verandering eens met Charlie gaan wandelen. (Meestal doet Jan dit) Vanaf de Cp kun je door een hekje en dan gaat daar een paadje naar het strand was ons verteld. Dat was een bospad waarbij je een behoorlijke heuvel op moest klimmen en daarna nog verder af om bij het strand te komen. Het was een aardige work-out zo op de nuchtere maag. 😅 En bij het strand gekomen moesten we natuurlijk, na een eindje langs de strandweg, diezelfde heuvel weer over om bij de camper te komen. Dus toen ik terug was kon ik meteen weer een frisse douche nemen.😅

Jan had al een heerlijk crackertje met aardbeien klaar gemaakt, dus lekker ontbeten en een boek gelezen. Vandaag is het wat bewolkt, maar af en toe probeert  het zonnetje er door te komen. Wel is het lekker warm van temperatuur. Zo rond de 24/25 graden. Met de middag naar het strand gegaan, een andere weg genomen als ik vanmorgen , maar ook daar was het nog een pittige klim met de fiets. Maar eenmaal beneden nog een stukje fietsen naar het hondenstrand. Even een frisse duik genomen. Charlie durfde vandaag wat verder de zee in. En toen lekker liggen luieren op het strand.🏖

21 aug 2020 221 aug 2020 3

Zaterdag 22 augustus 🌤

Vanmorgen even rustig aan gedaan, ontbijtje, ff lezen, lunch. Om half 2 zouden we met de boot vertrekken om de krijtrotsen te bekijken. Dus met de fiets naar de Seebrucke. We konden nog een kaartje krijgen dus daar gingen we⛴

We hadden een paar stops om mensen  aan boord te laten. Eerst in Binz, toen in Sassnitz, en toen voeren we langs de krijtrotsen en de Koningsstuhl. Info koningsstuhl

22 aug 2020 122 aug 2020 222 aug 2020 3

Het zag er mooi uit vanaf de zee. Bij de Koningsstuhl gekomen gingen we weer terug. In Binz gingen we van boord. Toevallig was daar net een mooie driemaster afgemeerd.

22 aug 2010 4
Binz was ook een leuk plaatsje. We hebben een lekker ijsje gegeten en zijn toen naar het stationnetje van Razende Roland gewandeld. Want het laatste stukje naar Sellin gingen we met Razende Roland de stoomtrein.

22 aug 2020 622 aug 2020 722 aug 2020 8

In Sellin gekomen zijn we naar de camper gewandeld, het station was daar vlakbij en hebben we Charlie in de camper gezet. Wij zijn Sellin in gewandeld, want onze fiets stond nog bij de Seebrucke en we wilden een hapje eten. In de hoofdstraat begon het ineens heel hard te regenen, dus zijn we het eerste de beste restaurant binnen gegaan en hebben daar gegeten. Daarna naar de fiets gelopen, die bij een prachtig verlichte Seebrucke stond.

22 aug 2020 922 aug 2020 10

Zondag 23 augustus ⛅️
Vannacht heeft het geregend, maar het was vanmorgen best wel weer mooi weer, wel bewolkt, maar rond de 22 graden. We hebben na het ontbijt de boel weer ingepakt en zijn vertrokken richting Putgarten. We hebben een cp gezien bij Altenkirchen direct aan de kust. Bij de spoorwegovergang waar we Sellin uitrijden staat weer een mooi beschildert stroomhuisje. Onderweg zien we een leuk uitzichtpunt waar we even stoppen.

23 aug 2020 2
Bij de cp, of eigenlijk is het een camping, aangekomen is de receptie tot 3 uur dicht. We kijken of we een leuk plekje kunnen vinden. We zien iets dicht bij de kust met mooi uitzicht, en zetten de camper daar neer. Maar als Jan om 3 uur zich aan gaat melden, blijkt dat geen plek te zijn, te dicht bij de afgrond naar het strand/zee. Dus moeten we een ander plekje nemen. Helaas met minder mooi uitzicht, maar ook heel prima. We moeten nu 15 meter verder 😉 lopen naar de trap die naar het strand gaat. (Bovenste foto werd het niet, maar nu de inderste)

23 aug 2020 423 aug 2020 1
We zijn met onze stoelen lekker aan het strand gaan zitten. En hadden ook een mooi uitzicht😉

23 aug 2020 523 aug 2020
Op een gegeven moment werd het toch te fris aan het strand dus zijn we terug naar de camper gegaan.  Na een poos gelezen te hebben ben ik een hele lange wandeling met Charlie langs het strand gaan maken. Heerlijk is dat.😊

23 aug 2020 6

Maandag 24 augustus🌧🌤🌧

Vanmorgen heeeel lang uitgeslapen, want het regende🌧 maar na het ontbijt (vroege lunch) werd het droog en ging het zonnetje schijnen. Na een korte wandeling met Charlie zijn we naar Kap Arkona gefietst. Charlie is in de camper gebleven.

Een klein stukje voorbij de camping een mooi uitzichtspunt  en weer een eindje verder kwamen we bij het hunebed van Nobbin.

24 aug 2020

Daar vandaan ging het richting Vitt, een oud vissersdorpje. Maar nu veel toeristen. Ook was daar net buiten het dorp een klein kerkje, welke wit hoort te zijn maar nu ivm met onderhoud even beige was stond op een bord.

24 aug 202024 aug 202024 aug 2020 224 aug 2020
En weer een stukje verder kwamen we bij een mooie plek waar vandaan je Kap Arkona mooi kon zien.

24 aug 2020

En toen waren we in Kap Arkona, bij de peiltoren of wat het mag zijn geweest🤔Deze heb ik natuurlijk even beklommen. En Jan zwaaide wel naar me vanaf het bankje beneden.

24 aug 202024 aug 2020

Natuurlijk stond er ook weer een mooi beschilderd stroomhuisje.

24 aug 2020

En daar waren ze dan.... de vuurtorens van Kap Arkona!

24 aug 2020

Ook nog bij het kunstenaarshuis wezen kijken met een gallery, winkeltje en veel “kunst” buiten.

24 aug 202024 aug 2020
En toen naar Putgarten waar we ook alle winkeltjes/gallerys bekeken hebben en natuurlijk een terrasje met koffie voor mij en een ijsje voor Jan. ☕️🍨🍰

Tja en toen....toen begon het te regenen.🌧🌧🌧 Dus heeel snel naar de camper gefietst.

24 aug 2020
Waar we nat aankwamen, maar na een warme douche en een kop koffie weer warm waren. We hebben een gezelschapsspel gedaan. En toen het ‘s avonds even droog werd ben ik een wandeling met Charlie gaan maken, en helaas geen zeehonden tegen gekomen😉

Dinsdag 25 augustus 🌤⛅️🌤

Vanmorgen weer vertrokken van deze cp. Omdat het vandaag waarschijnlijk “de laatste” zonnige droge dag zou worden volgens de weervoorspellingen, besloten we om naar Dranske te rijden. Dit was maar 15 km verderop, maar we zouden vandaag dan nog kunnen fietsen. En morgen weer een stukje, als het toch regende, richting huis rijden. Dus waren we binnen een half uur op de volgende camping. We werden naar onze plaats gebracht (helaas geen zeezicht, maar zijzeezicht😉) maar wel een super ruime plek met gras, waar Charlie heel blij van word🐾🐶  Bij een kop koffie heerlijk in het zonnetje ben ik met Charlie de camping en natuurlijk het strand gaan verkennen. Hier vandaan kijk je naar het eiland Hiddensee. Het schijnt dat je hier hele mooie zonsondergangen hebt, dus ik ben benieuwd.🌅

25 aug 202025 aug 202025 aug 2020

Na de lunch zijn Jan en ik gaan fietsen. Eerst een stuk langs de Ostseekust via een klein paadje, maar dit was te slecht om te fietsen Dus toch weer de iets grotere weg genomen naar Kreptitz. Hier was een mooi natuurgebied en konden we de zee weer zien.

25 aug 201025 aug 202025 aug 2010
Daarna het schiereiland over gestoken en via de binnenzee naar Wiek gefietst. Hier weer een koffiepauze genomen. Daar vandaan weer richting Dranske en toen zover mogelijk naar her puntje van het schiereiland. Dit is een weg met aan beide kanten zee. Heel smal dus. Je kunt niet naar het eind, er is een hek wat afgesloten is na een paar km. Wat er achter zit geen idee.🤔 Er staat BUG Insel.

25 aug 202025 aug 202025 aug 201025 aug 2020

Weer bij de camper gekomen nog even lekker buiten gezeten en ik heb nog een eind met Charlie gewandeld. Na het avondeten gewacht tot de zonsondergang. We zijn gaan kijken bij het strand, maar helaas vanavond geen spectaculaire zonsondergang. 😌

Hier nog een paar “zomaar” foto’s😎

Charlie het heeft het “zwaar” 😉 lekker liggen op z’n favoriete plekje voor in op de bijrijdersstoel.

25 aug 2020
En als Ik “zomaar” zonder Charlie even weg loop, blijft ie kijken tot ik terug kom.

25 aug 2020

En “zomaar” een mooi lila bloemetje die je hier overal tegenkomt.

Woensdag 26 augustus🌧☔️🌧☔️🌧☔️

Toen we wakker werden was het droog, het had vannacht behoorlijk geregend. Gisteravond hadden we daarom alles al ingepakt. Vanmorgen nog wel even water geladen en gelost. Hier hadden ze een vernuftig ding voor het vuilwater lossen. Een rvs bak met handvat eraan en een slang eraan. De slang deed je in de put en het bakje zette je onder je afvoerpijpje. Super handig. Was een ideetje voor die meneer met die pion op Usedom😉 En bij de receptie hadden ze een supermooie brievenbus🤩(die wil ik ook😉)

26 aug 2020
Vandaag eigenlijk weinig te melden. Deze dag bestond uit heel veel regen en heel veel file! 😞😫😭 We hadden eerst het plan om naar Schwerin te rijden. En daar nog een nachtje te staan. Maar het regende zo onvoorstelbaar hard☔️🌧☔️ Dat we ons plan hebben gewijzigd. We rijden vandaag tot we geen zin meer hebben en dan morgenvroeg verder naar Delfzijl. We komen toch via Leer, dus maken we een klein ommetje en kunnen op de koffie bij mn ouders.  Vanmorgen zijn we om 10 uur uit Dranske weg gereden en tegen half 7 waren we op deze cp. Onderweg 3 keer gestopt voor koffie en lunch, maar het schoot dus niet echt op. Vooral bij Hamburg verkeerschaos😫Toch nog wat foto’s van de rivieren/zeeën die we overgestoken hebben😉

2) aug 202026 aug 2020
De camperplaats is vlakbij de snelweg (10 minuutjes) en bij een hotel restaurant. Hier hebben we heeerlijk gegeten. Het restaurant is superduits (lees niet sfeervol) maar de zalmburger was superlekker!

26 aug 2020

Donderdag 27 augustus⛅️
Na een vers afgebakken broodje als ontbijt, zijn we weer vertrokken richting Delfzijl. Onderweg nog even een koffiepauze gehouden, en toen het laatste stukje. Vanmiddag bij m’n ouders op de koffie geweest, en vanavond lekker patatjes gegeten. Daarna weer terug naar huis. Deze camperreis zit er weer op, we hebben het prima naar onze zin gehad. De kust van Duitsland is zeker nog weer eens een bezoekje waard. En dan vanaf Rugen richting Nederland. We zetten het op ons campertodolist😉

27 aug 202027 aug 2020

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roel Veenje:
    15 augustus 2020
    De een roept:" WIJNEN WIJNEN WIJNEN"
    Ik doe het mee en roep :"BRATWURST BRATWURST BRATWURST
    😂
    Maar wat een mooie plekjes en wat een mooie foto's!
    Genieten maar! (doen jullie wel zo te zien) 🚌🌅