CAMPERen 2020 juli*

2 augustus 2020 - Delfzijl, Nederland

Donderdag 30 juli ☀️🌤

De weersvoorspellingen waren weer goed, dus maar weer even op pad met de camper. Nu naar noord Nederland aangezien we een bezoekje aan Janny’s ouders willen combineren.
Maar we beginnen in Lauwersoog. Rond de middag waren we daar, het was moeilijk om een leuk plekje te vinden, dit was ook zo in Zoutkamp. Erg druk overal, dus vol, maar het is ook nog bouwvak en mooi weer. Dus rijden we ietsje verder en bel ik ondertussen wat Cp’s en campings af. In Munnekezijl is nog een plekje en 5 minuten later zijn we bij de camping. Een kleine camping waar je op het gras een plekje uit mag zoeken. Wij willen een “te mooi” plekje aan de waterkant bij de bomen, maar daar was onze camper iets te zwaar voor en we slippen in het gras. Met hulp van andere gasten komen we er weer uit en zoeken dan midden op het gras een mooi plekje. De camping ligt eigenlijk op een eiland midden in het riviertje de Lauwers.

31 juli 2020 1231 juli 2020 11
Eerst even lekker rustig aan gedaan, en daarna ben ik met Charlie het dorp Munnekezijl gaan verkennen. Vriendelijke mensen, een ieder zegt je gedag, 👋🏻 maar het is ook een klein dorp van 500 inwoners. De camping is dit jaar voor het eerst in juni open gegaan, dus de inwoners zijn nog geen toeristen gewend denk ik.😉 In het dorp is ook helemaal niks, alleen huizen, een kerk en een molen. Ook is er nog de boogjesbrug uit 1800 en een kunstobject. Op het eiland is nog een dierenveldje, wel erg leuk zo’n eilandje.

.30 julu 2020 4

Tegen 4 uur zijn we gaan fietsen. Via Zoutkamp langs het Lauwersmeer naar Lauwersoog, waar we een ijsje hebben gegeten. Toen via een prachtig natuurgebied wat tevens militair terrein was weer via Zoutkamp naar Munnekezijl.

30 juli 202030 juli 2020 530 juli 2020 930 juli 2020 630 juli 2020 330 juli 2020 8

Bij de camper een lekker eten gemaakt, want we waren in Zoutkamp net te laat voor de visboer. Morgen gaan we in de herkansing😉

30 juli 2020 230 juli 2020 1

Vrijdag 31 juli ☀️☀️☀️
Vandaag een erg zonnige dag en erg warm. 27 graden. Lekker in de schaduw gezeten en eind van de middag weer een stuk wezen fietsen. Nu de andere kant langs via Lauwerszijl en Electra met zIjn boezemgemaal “De Waterwolf”

31 juli 2020 131 juli 2020 3

En verder via Houwerszijl waar de  De Theefabriek is. Ziet er heel mooi uit, knap als ze dat draaiende kunnen houden in zo’n klein dorp, nog kleiner als Munnekezijl.

31 juli 2020 5
En door naar Zoutkamp waar we vanavond wel op tijd waren voor een lekkerbekje en een portie kibbeling.

31 juli 2020 631 juli 2020 7
Weer terug op de camping kwam de kaasboer nog langs waar we een heerlijk stukje kaas bij gekocht hebben. Lekker buiten gezeten, genieten van de rust. Wat een heerlijk weer vandaag☀️
31 juli 2020 831 juli 2020 9

En nog een doorkijkje vanaf de camping over de Louwers naar het dorp

.31 juli 2020 10

Morgen gaan we een kijkje in Delfzijl nemen.

Zaterdag 1 augustus ☀️
Vanmorgen op ons gemak een ontbijtje gedaan, boekje gelezen en aan het eind van de morgen de boel ingepakt en naar Delfzijl vertrokken.

1 aug 2020 3

Op de camperplaats in Delfzijl was het een volle boel, alle camperplekjes waren bezet, Er stonden zelfs al in het gras, en dat hebben wij ook maar gedaan.
Het is een hele mooie camperplaats.

1 aug 2020 1

Onze boel weer uitgepakt en een lekker broodje gebakken en geluncht. Even naar mijn ouders gebeld (en gezwaaid, want vanuit hun flat kunnen ze in de verte de Cp zien) even later kwamen ze eraan.  Gezellig koffie gedronken en Jan is met m’n vader pizza gaan halen in het dorp.

1 aug 2020 4

‘s Avonds toen ze weer naar huis waren heb ik met Charlie nog een eind gelopen en genoten van de Delfsielster Sunset😉

1 aug 2020 5

Zondag 2 augustus ☀️🌤🌧🌤🌬☀️
Vanmorgen na het ontbijt en de koffie ben ik met Charlie op de fiets naar mn ouders gegaan. Het is wel apart dat we elkaar zo op afstand kunnen zien. 👀Wij zien de flat van m’n ouders en zij kijken op de Cp.

2 aug 2020 1

Tegen 3 uur ben ik weer naar Jan gegaan en is Charlie bij m’n ouders gebleven. Jan en ik zijn een fietstocht🚲🚲 gaan maken. We hadden afgesproken dat we met z’n vieren in Termunterzijl zouden gaan eten en als we in de buurt daar waren, we zouden bellen dan zouden m’n ouders met de auto komen.
We zijn vanaf Delfzijl, via Wagenborgen rond het Hondshaltersmeer gefietst. Waar we even een pauze hebben genomen.

2 aug 2020 2

En toen richting Termunterzijl via bruggetjes en langs koeien en tussen de schapen door.

2 aug 2020 32 aug 2020 4
Bij visrestaurant Landman een mooi plekje uitgezocht en heerlijk gegeten met z’n vieren.

2 aug 2020 5
Na het eten gingen wij weer verder met onze fietstocht terug naar de camper.  Toen wij er waren hebben m’n ouders Charlie weer gebracht en bij ons koffie gedronken.

Morgenvroeg gaan we weer naar huis.

1. Jennie veeningen.:
    2 augustus 2020