CAMPERen 2020 juli

28 juli 2020 - Dedemsvaart, Nederland

Donderdag 16 juli 🌧☁️🌥🌧

We zijn weer klaar voor een nieuw camperavontuur. 😄🙃😀 Afgelopen zondag hebben Linda en Wesley de camper weer terug gebracht . Zij waren er een weekje mee naar het Schwarzwald geweest, en hadden het prima naar hun zin gehad.

Aangezien het weer deze week ook enkele regenachtige dagen voorspelde hadden we besloten om pas vandaag richting Limburg te gaan. Zaterdag willen we bij m’n nichtje in Maasbracht op bezoek. Dan zouden we verder kijken en misschien richting Luxemburg gaan als het weer daar goed is. Kleine bijkomstigheid is (wat niet heel handig is) dat het bouwvak is, dus de cp’s en campings waar we naar toe wilden al vol zaten.
Gister de camper weer wat ingepakt en vanmorgen de laatste dingetjes. Charlie hield goed in de gaten dat we niet zonder hem zouden vertrekken. Hij wilde heel graag mee elke keer de camper in. Toen hij zag dat zijn eten en spulletjes ook weer in de camper werden gelegd, werd hij nog ongeduldiger.

Vanmorgen eerst even in Zwolle aan, om een kopje koffie ☕️ bij Jan z’n ouders te gaan drinken. Daarna richting Limburg vertrokken. Het was nog niet echt camperweer, maar dat gaat morgen vast beter worden als we de voorspellingen mogen geloven.

16 juli 2020 4🌧🌧🌧🌧🌧

Janny is een aantal cp’s en campings gaan bellen en vond voor 2 nachten een plekje bij een boerencamping in Swalmen, vlakbij Roermond.

16 juli 2020 2
We kregen een mooi plekje aangewezen direct naast het weiland waar de paarden 🐎 in lopen. Dus lekker vrij uitzicht. Hopelijk gaat morgen de zon schijnen en word het wat warmer. Nu hebben we tussen de buien door even buiten gezeten en een eindje gewandeld met Charlie.

Charlie moest wel even wennen aan die grote beesten die zo vlakbij de camper kwamen.

16 juli 2020 1

Vrijdag 17 juli🌤

Lekker uitgeslapen en vanmorgen rustig aan gedaan. Lekker bakkie koffie☕️, beetje lezen, ☕️ Charlie houd de paarden zo dicht bij, goed in de gaten.

17 juli 2020 1

Vanmiddag heb ik een eind met Charlie gewandeld in het gebied rondom de camping. Ik was benieuwd wat voor groot huis het was, waar we op uit kijken. Het is een heeeel groot huis, waar naast dat de eigenaar er zelf woont ook veel kamers verhuurd worden aan leraren van de Maharishi European Research University in Vlodrop Dat is dit , omdat de bouw van het MERU complex nog niet klaar is. Dit vertelde de mevrouw van de camping ons. Vanaf het grote huis onze camper goed te zien.

17 juli 2020 3
Tijdens het wandelen kwam ik ook nog langs deze kasteelboerderij.

17 juli 2020 4
Weer terug gekomen zijn Jan en ik gaan fietsen en is Charlie gaan oppassen (lees uitrusten) in de camper. We hadden een fietstocht gepland naar Roermond. Daar hebben we een stukje door de stad gewandeld en een terrasje gepikt.

17 juli 2020 5
Rondom Roermond gefietst en ook nog met de veerpont over, waar we dus een mondkapje nodig hadden. Tja OV he. En wij hadden daar niet op gerekend, maar gelukkig konden we er eentje kopen bij de veerpontschipper.

17 juli 2020 617 juli 2020 7
Het word al aardig druk op de camping, naast ons zijn ook al gasten gekomen. Het is bouwvak, denk dat ik het toch wat relaxter vind als het wat rustiger is. Morgen gaan we voor 1 nacht naar een camperplaats bij een fietsrestaurant bij Maasbracht. We zijn benieuwd.

Maandag 20 juli☀️

Zaterdag had ik geen zin meer om te schrijven en hier in Luxemburg is de internetverbinding zeeeeer slecht😩

We zijn zaterdag zijn naar Heel gereden en stonden op een erg leuke cp.

18 juli 2020 1

Deze was een week geopend, en was achter een klein cafeetje met een mooi terras aan het water. Daar ‘s middags een lekker broodje gegeten. Ze hadden 3 camperplekjes (helaas niet aan het water) en helemaal prima voor een nachtje. Antje en Jacko (m’n nichtje) zijn ‘s middags en ‘s avonds bij ons geweest. Heel gezellig.☕️🍰 De echte limburgse vlaai die ze hadden meegenomen, smaakte ook erg goed😜

Eigenlijk vergeten om een paar leuke foto’s te maken, te druk met bijpraten denk ik.

Zondagmorgen ons eigenlijk een beetje verslapen, maar ach, we hebben de tijd aan ons zelf😉 Lekker ontbijtje en alles weer ingepakt en toen richting Luxemburg. Onderweg nog even een “lunchpauze” met een lekker stukje vlaai die nog over was van gisteren.

19 juli 1 19 juli 219 juli 9
Op de camping aangekomen, zagen we dat het druk was. We hadden wel een camperplekje gereserveerd en zochten het mooiste plekje uit. Er stond 1 camper en dit was toevallig precies zo eentje als de onze.

19 juli 6
De linkse camper zijn wij. We hebben uitzicht over de camping omdat we wat hoger staan. De camping ligt aan het riviertje de Our. Een smal ondiep riviertje, waar het wel erg stroomt .  Even een wandelingetje over de camping, en ook even het water in gelopen.

19 juli 319 juli 419 juli 5
Het is heerlijk warm weer hier, dus lekker van het zonnetje genoten.

19 juli 719 juli 8
Toch hebben we nu ondervonden dat een camping in de bouwvak echt niks voor ons is. Het is hier heeel druk, veel lawaai deze avond, we staan naast het voetbalveld waar het animatieteam deze avond “gezellig” met een muziekje aan een balletje trapt met de jeugd.  Echt niet fijn☹️😩😠

Vandaag was het ook heel mooi weer, iets minder warm als gister, maar geen regen zoals voorspeld was. Gewoon lekker zonnig en boven de 20 graden.We twijfelden of we nog een eindje zouden gaan fietsen, maar het is wel erg bergachtig, dus toch besloten om lekker een boekje te gaan lezen. Ik heb vanmiddag en vanavond lekker een eind met de hond gewandeld aan de andere kant van de Our. Verder rustig aan gedaan.

20 juli120 juli 220 juli 320 juli 4
Morgen vertrekken we weer en gaan we op zoek naar een cp bij Vianden, hopelijk is er nog een plekkie voor ons.

Dinsdag 21 juli☀️

Het zonnetje schijnt weer vanmorgen en het is mooi weer. We gaan na het ontbijt de boel weer inpakken en even naar de camper-serviceplaats om te lossen en te laden, en dan op weg naar Vianden.

21 juli 2020 1
Een kort ritje langs het riviertje de Our, en toen zagen we de burcht van Vianden al.

21 juli 2020 4

Camperplaats Vianden. Heerlijk wat een rust en ruimte😀, we hebben een mooi plekje uitgezocht met uitzicht op de Our en op de burcht.

21 juli 2020 - 221 juli 2020 321 juli 2020 5
Charlie en ik zijn even een wandelingetje gaan maken🐾, we staan vlakbij het dorpje. Ik had al een leuk restaurantje gespot waar we vanavond konden eten🍳

Daarna samen met Jan op de fiets ff naar het dorp, en daar rond gewandeld en een ijsje gegeten. En toen een stukje langs de Our gefietst en vandaar een fietspad de bergen in naar Bettel. Met de E-bike was dit goed te doen. Wel ging het op de terugweg ff heel hard met bijna 40 km😅

21 juli 2020 621 juli 2020 7
Vanavond lekker wezen eten in een restaurantje aan de Our hier in het dorpje.

Woensdag 22 juli ☀️

Vanmorgen rustig aan gedaan, en lekker in het zonnetje gezeten. Boekje lezen, facebooken, Charlie kammen, koffie drinken en mensen kijken. Er word veel gewandeld op het pad langs het riviertje.

22 juli 2020 1
Rond de middag op zoek gegaan naar een supermarkt. Vianden is best wel een beetje toeristisch, maar winkels zijn er niet. 🧐 Wel een aantal restaurantjes/cafeetjes maar dan houd het op. Bij de benzinepomp was een soortement minisupermarktje gemaakt, dus daar wat boodschappen gekocht.

Na het eten ben ik op pad gegaan om met de kabelbaan de berg op te gaan en Vianden van bovenaf te bekijken Jan ging zoals hij zij: “voor geen goud mee, want het was doodeng zo’n stoeltjeslift”. Gewapend met mondkapje😉(OV he) naar boven, deze onderweg natuurlijk afgedaan, en boven van het uitzicht en een lekker glas Icetea genoten.

22 juli 2020 422 juli 2020 322 juli 2020 722 juli 2020 2

Bij het rode pijltje staat onze camper.Als je goed kijkt, zie je Jan zitten😉

22 juli 2020 5
En toen weer naar beneden met de kabelbaan.

Na een kop koffie zijn Jan en ik een eind gaan fietsen. We hebben de route richting Echternach genomen. Door het bergachtige landschap hadden we aardige beklimmingen en supersnelle afdalingen. We hadden afgesproken als we nog 3 van de 5 blokjes op onze accu hadden we terug zouden gaan. Want zonder accu kwamen we echt niet terug.😜 De terugweg was toch nog iets heftiger als heen, maar af en toe een klein stukje lopen, kwamen we toch de berg weer op.🤪

22 juli 2020 6
Morgen gaan we verder rijden naar Duitsland is de planning.

Donderdag 23 juli☀️

Vanmorgen twijfelden wat we zouden gaan doen. Of de grens over naar Duitsland of richting Maastricht. We besloten Maastricht.
De boel weer ingepakt en bij de camperserviceplaats alle benodigde zaken weer geregeld.

23 juli 2010 3
En zo had ik mooi even tijd om met Charlie te lopen en nog een paar mooie plaatjes van het riviertje de Our te maken. Het was net een stukje rivier met veel rotsen en stenen ter hoogte van de camperserviceplaats.

23 juli 2020 123 juli 2020 2

Daarna op pad met de camper, we gingen een stukje via Duitsland. Onderweg in een dorpje bij de bakker lekkere broodjes gehaald, en na een stukje rijden een plekje opgezocht om deze lekker op te smikkelen.

23 juli 2020 4
Daar besloten we, ook gezien de weersvoorspellingen in Nederland☁️🌧toch nog maar even bij het mooie weer 🌤☀️hier in Duitsland te blijven. We hadden gister al gekeken voor een Cp en hebben deze in de routeplanner gezet.

23 juli 2020 5
Het was maar een kwartiertje meer rijden, en toen kwamen we al in Pronsfeld bij “Alten Bahnhof”, en daarachter, waar vroeger de rails lagen, was de Cp. Hier hebben we ons een mooi plekje uitgezocht.

23 juli 2020 623 juli 2020 723 juli 2020 8
We hebben ons weer geïnstalleerd, en tijdens een bakkie koffie een fietsroute opgezocht. Daarna heb ik een eindje met de hond gewandeld, waarbij we een vos 🦊 hebben gezien.

23 juli 2020 9
Charlie in de camper gelaten en wij op de fiets. Een groot deel van de fietspaden waar we over heen gaan was net als gister in Luxemburg op de plek waar vroeger de spoorrails hadden gelegen. Het was een route waarbij we behoorlijk gingen klimmen en op een gegeven moment ook ontzettend hard🚵‍♂️🚵naar beneden gingen. Onderweg een lekker ijsje gehad bij een watermolen. ( die wat leuk ijzerwerk had staan en een hele mooie bloem in de plant) Het was een leuk rondje fietsen.

23 juli 2020 1023 juli 2020 11

Na lekker bij de camper te hebben gezeten zijn we vanavond bij de pizzeria wat gaan eten. Het eten smaakte goed, maar qua inrichting was het erg ongezellig.Het enige decoratieve was het fiatje bij de entree.

23 juli 2020 12

‘S Avonds lekker lang buiten gezeten. Morgen blijven we hier nog een dagje staan.

23 juli 2020 13

Vrijdag 24 juli ⛅️🌤

Lekker uitgeslapen en wat gelezen en gegeten  Vanmiddag weer een fietstocht gemaakt. Deze had de stempel “zwaar” en dat was hij ook. Flinke bergen op, maar ook weer af. 😅 Het landschap is bijzonder mooi hier, wijdse vergezichten, dichte bossen, en gewoon ook soms erg mooie plekjes.Het is moeilijk vast te leggen op een foto, elke keer denk je dit is ook een mooi plaatje. Maar in het echt is het altijd mooier als op de foto.

24 juli 2020 124 juli 2020 1524 juli 2020 1824 juli 2020 16
Vanavond een rondje met Charlie gelopen. Het was vandaag heel rustig op deze Cp, maar vanavond zijn er heel veel bijgekomen. Nu staat het bijna vol.

Morgen rijden we naar Nijkerk.

24 juli 2010 1424 juli 2020 16

Zaterdag 25 juli🌦

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken uit Pronsveld. We waren rond 11 uur in Maasbracht waar we bij Antje en Jacko een pitstop hadden gepland voor een bak koffie en om ff Kleding te gaan shoppen en boodschappen te halen.
Het idee was geopperd om iets met rood aan te gaan doen met de fotoshoot morgen, en aangezien dat niet in onze camperkledingkast lag, zijn we ff gaan shoppen. Nou dat vind ik natuurlijk geen straf🤩 Outfit Enzo was een een bijzonder leuke winkel in Maasbracht waar we beiden geslaagd zijn. Wat mij betreft zou die mogen verhuizen naar Dedemsvaart😉

Vanmiddag weer doorgereden naar Bunschoten - Spakenburg waar we een mooi plekje aan de jachthaven hadden gereserveerd.

25 juni 2020 2
Eind van de middag ben ik met Charlie een lekkere wandeling naar het dorp gaan maken, wat een ontzettend leuk sfeervol gezellig plaatsje is dit met al die mooie scheepjes in de haven. Daar moet je toch wel wat plaatjes van trekken.

25 juli 2020 125 juli 2020 3

Weer bij de camper gekomen hebben we de fietsen er maar afgezet en zijn we samen naar het dorp gefietst om een hapje te gaan eten.

25 juni 2020 4

Zondag 26 juli 🌤☀️

Bijtijds opgestaan, want vanmorgen kwam Rene ons rond 9 uur ophalen samen met Karlijn. Dus een yoghurtje als ontbijt en alle kleding voor de fotoshoot in de tas, want je zult maar te weinig of net niet het goeie bij je hebben😂😂😂

26 juli 2020 1
Om half 12 waren we geheel opgedoft bij Shoots & More.. Het was gezellig en leuk, en om daarna te kiezen viel niet mee, dus de hele bups aan foto’s maar genomen digitaal. Deze hieronder ff uit het presentatieboekje gefotografeerd. En dan zijn er nog 32.......

26 juli 2020 326 juli 2030 526 juli 2020 226 jul 2020 4

Na de shoot met z’n allen gelunchd  in een lunchzaakje er vlak bij, want inmiddels hadden we wel trek gekregen. En toen voor de koffie naar Rene en Floor hun huis. Iedereen was er een beetje moe van.😉vooral Karlijn en Charlie.

26 juli 2020 7
Linda en Wes zijn na de koffie naar huis gegaan en wij na het avondeten met Rene z’n auto. Morgenochtend haal ik Karlijn weer op om een dagje op te passen.

Vanavond nog ff lekker buiten gezeten in het zonnetje totdat het kouder werd. Ineens zag ik dat er een mooie avondzon was in de buitenspiegel, maar was net te laat. Morgen ga ik voor de herkansing, ietsje eerder proberen. En nog een foto van Google Maps waar we staan.

26 juli 2020 826 juli 2020 6

Maandag 27 juli 🌤🌧🌦☀️

Vandaag was het weer echt Hollands, soms heel mooi, soms een buitje, soms bewolkt, dan waaide het, dan weer warm. Van alles dus 🙃

Vanmorgen vroeg naar Amersfoort gereden om Karlijn op te halen. Dus het was een dagje spelen met een kleindochter boordevol energie. Rond 2 uur was het batterijtje even leeg, maar na even rustig een filmpje op de iPad te hebben gekeken kon ze er weer tegen aan. Vanmiddag even het dorp in gegaan om een ijsje 🍦te eten, en verder alleen maar gespeeld........ de foto’s zeggen genoeg.

28 juli 2020 1227 juli 2020 1327 juli 2020 1127 juli 2020 227 juli 2020 327 juli 2020 427 juli 2020 527 juli 2020 827 juli 2020 627 juli 2020 1027 juli 2020 127 juli 2020 14

En toen kwam Rene op de racefiets en zijn we eten gaan koken en hebben we met z’n vieren gegeten. Daarna zijn Rene en Karlijn met de auto weer naar huis gegaan. Karlijn was erg moe, dus die zal vanavond lekker slapen, en oma ook😉

Morgen gaan we weer even naar 🏡

Dinsdag 28 juli🌤☀️🌦

Vanmorgen de fietsen weer achterop de camper gezet, en weer richting huis gereden. In Zwolle koffie gedronken bij Jan z’n ouders en met de fiets naar de stad gegaan om Jan z’n bril te laten repareren. Daarna lekker geluncht bij de Hofvlietvilla. En toen naar huis, waar het welkomstcomite op de steiger klaar zat😉

28 juli 2020

1. Corrie van Veen:
    18 juli 2020
    Jullie hadden toch weer een goed plekje Mooi,hier alles goed groetjes
  2. Jennie veeningen.:
    21 juli 2020