CAMPERen 2020 juni*

30 juni 2020 - Dedemsvaart, Nederland

23 juni

Gisteren de camper weer meegenomen van Rene en Floor. Zij zijn er 2 weken mee naar Italië en Frankrijk geweest.

Vanmorgen vertrokken naar Ede, zodat Jan op bezoek kon bij zijn moeder in het ziekenhuis. (Vanwege de coronaregels is 1 persoon toegestaan per bezoekuur) Jan zijn moeder heeft een aanrijding gehad op de fiets tijdens hun vakantie, en een zware  hersenschudding, wat scheurtjes in de ribben en een hoofdwond. Herstellen kost tijd zeggen de artsen en hopelijk mag ze snel weer naar huis om verder te herstellen. Na het bezoek vertrekken we naar camperplaats jachthaven ‘t Eiland in Lathum. We hebben een prachtig plekje hier aan de waterkant, werkelijk top👍Een mooie camperplaats met vrij uitzicht.

Screenshot cp 23 juni 2020
Lekker van het zonnetje genoten, wat gelezen, wat gezwommen/pootje baden, kortom relaxt. ‘s Avonds een stukje zalm van de bbq en een lekkere salade. Daarna nog een klein stukje wezen fietsen. Wat een enorm grote recreatieplas is dit. Verschillende jachthavens, eilandjes, erg mooi hier aan de IJssel.

23 juni 2020

24 juni

Wat hebben we hier een supermooi plekje🏖en fantastisch mooi weer☀️ Een hele goede combinatie😀

Lekker ontbijtje, ff zwemmen, lezen, genieten, bbqtje enz. Het was weer prima👍

24 juni 2020

25 juni

We hebben weer heerlijk geslapen, zelfs met deze warmte is het prima te doen in de camper. Na een heerlijk ontbijtje met mooi uitzicht is Jan even met zijn fiets baar de fietsenmaker gegaan. Deze doet het nu weer, maar thuis toch nog maar voor de zekerheid naar onze fietsenmaker, want vanmiddag viel die weer even uit. Ik (Janny) ben om half elf op de fiets naar de bushalte gegaan om met het OV bij moeder van Veen op bezoek te gaan in het ziekenhuis in Ede. Om 5 voor 12 was ik er. Een hele “belevenis” met mondkapje reizen😷

Moeders ging weer ietsje beter en zal morgen naar huis mogen. Met m’n schoonvader samen weer hier naar de camper in Lathum gereden. Hij heeft hier koffie gedronken en is daarna weer op bezoek gegaan in Het ziekenhuis.

Jan  en ik zijn samen naar Doesburg gefietst, een leuke route over de dijk langs de IJssel. Doesburg Is een leuk oud sfeervol stadje. We hebben daar een heerlijk ijsje gegeten en zijn toen weer terug gefietst.

Vanavond lekker gegeten bij de Brasserie van de jachthaven en nu genieten van de mooie zonsondergang. Het blijft een prachtig mooi plekje hier👍☀️🏖😎

25 juni 2020
ik kan het niet laten, weer zo’n mooie plaatje. Wat is Nederland toch ook mooi!

25 juni 2020 2

26 juni

Vanmorgen alles weer ingepakt, en de camper weer gelost en geladen, en ook nog een lekker kopje koffie bij de Brasserie gedronken. We waren weer klaar voor vertrek.
We zijn naar Ede gereden en hebben moeder uit het ziekenhuis ingehaald en mee naar huis gereden. Toen ze thuis weer in bed lag en wij een kopje koffie Hadden gedronken, zijn we een plekje voor de camper gaan  zoeken voor een nachtje.

Het is camping de Agnietenberg geworden. Vroeger ging ik vaak zwemmen met m’n vriendinnen bij het naastgelegen strandje. Het is nog steeds hetzelfde. Grappig om te zien.Vanavond heerlijk gegeten bij het naast de camping gelegen restaurant/theehuis de Agnietenberg. Morgen vertrekken we weer naar het zuiden, daar lijkt het weer mooier te blijven. Vannacht zal het gaan regenen en onweren, we wachten het af.

26 juni 2020

27 juni

We hebben vannacht gelukkig geen heftig noodweer gehad, alleen een klein regenbuitje. Vanmorgen de boel weer ingepakt en toen gaan koffie drinken bij Jan z’n ouders. Het gaat al weer de goede kant op met moeders. Janny heeft nog even boodschappen gedaan en toen zijn we net na de middag vertrokken. We zijn naar Well aan de Maas gegaan. Dit is vlakbij Maashees. Morgenavond komen Herman en Ellen daar aan met hun schip. Ze moeten daar tarwe lossen. Dus kunnen we gezellig elkaar weer eens zien.

In het noorden  werd wat regen voorspeld, maar hier is het heel mooi weer. We staan op de CP bij Jachthaven Leuken. En zijn zo’’n beetje de enige hollander, verder allemaal Duitsers. Mooi ruim plekje. Vanmiddag  lekker zitten lezen en nog even rond de jachthaven gewandeld en daar een drankje op het terras gedaan. Morgen zullen we de omgeving eens gaan verkennen.

27 juni 2020 227 juni 2020

28 juni

Het zonnetje verdwijnt soms even achter de wolken, maar de temperatuur is nog prima vandaag. 🌤 Vandaag gaan we een eindje fietsen, en vanavond komen Herman en Ellen gezellig bij ons, maar eerst een eindje wandelen met Charlie. Dan kan hij lekker oppassen (lees slapen) in de camper als wij gaan fietsen.

28 juni 2020 1
Links bij het pijltje moet de Kantara lossen in Maashees op de Maas en rechts bij de pijl onze CP.

Tijdens de wandeling met Charlie de bloemetjes op de foto gezet.

29 juni 2020 2
En toen op de fiets gestapt, ook hier is het weer mooi. We staan bij het Leukermeer, en ook de omgeving is erg leuk 😀

28 juni 2020 328 juni 2020 4
Rond 18 uur kwamen Herman en Ellen en zijn we na een kop koffie bij de camper te hebben gedronken, lekker gaan eten bij de Brasserie aan de jachthaven.🥗🍛🍧🍻🍷 Gezellig we hadden elkaar al een hele poos niet meer gezien. En “live” bijkletsen is toch leuker als aan de telefoon.

29 juni

Vanmorgen alles weer ingepakt, en met de camper naar Maashees gereden. De Kantara was al aan het lossen. Nog ff bijkletsen met m’n lieve vriendinnetje🥰 dan vliegt de tijd voorbij.

29 juni 2020 429 juni 2020 629 juni 2020 5

We hebben lekker gegeten en koffie gedronken bij de Kantara, en zijn halverwege de middag weer richting Tolkamer gereden.

29 juni 202029 juni 2020
Een mooi plekje gevonden bij Restaurant Brasserie Swaenebloem met uitzicht op de Rijn. Kunnen we mooi “bootjes” kijken. Beetje nostalgie voor ons😉 Rien en Willeke (Jan z’n broer) nog even gebeld maar die komen morgen met de Armira langs varen.

Vandaag voor het eerst even geprobeerd om de camper goed te “levellen” met behulp van de blokken en de “handige” app😉 Ik denk niet dat we dit vaak gaan doen, misschien ooit een levelsysteem?

29 juni 202029 juni 2020

Het zonnetje laat ons vandaag wat in de steek, maar we gaan toch lekker een stukje fietsen. Onderweg komen we nog een uitzichtspunt tegen, waar Janny even bovenop wat foto’s moest maken, en Jan van mij😉

29 juni 2020 229 juni 2020 4

30 juni

Heerlijk uitgeslapen, ook Charlie.

30 juni 2020 2
Toen we wakker werden waren de andere campers , op eentje na, al vertrokken.
Het weer gaat steeds ietsje slechter worden. We hebben nu ook af en toe een buitje ☁️🌧

Rond kwart over 12 kwam de Armira in zicht, dus gingen we natuurlijk even zwaaien 👋🏻 naar Rien en Willeke.

30 juni 202030 juni 202030 juni 2020
Daarna bij het restaurantje een kop koffie gaan drinken met wat lekkers.Past niet helemaal in het dieet, maar is wel lekker 😋

30 juni 2020 3

iIk denk dat ons geplande fietstochtje vandaag niet door gaat vanwege de regenbuitjes, we zullen zien. Dan maar lekker lezen in de camper. Charlie heeft zich er al bij neergelegd 😉

30 juni 2020 charlie

1 juli

Regen, regen en nog eens 🌧 Absoluut geen vakantieweer, maar dat is niet erg, we gaan toch naar huis vandaag. Dus alles weer ingepakt en richting huis 🏡

1 juli 2020

1. Jennie veeningen.:
    24 juni 2020
    Leuke foto met verslag.
    Veel plezier met juli vakantie.
  2. Willeke en Rien:
    26 juni 2020
    Mooie foto's en een heel mooi plekje hadden jullie daar.
  3. Corrie van Veen:
    1 juli 2020
    Jullie hadden daar zeker een leuk plekje